Sabtu, 4 Jun 2011

Sapa Petang :) Mari Berukhwah!

Assalamualaykum warohmatullahi wabarokatuh.

Apa kabar sahabat suara kampus? Semoga kalian dirahmati Allah sentiasa... :)

Sedang bercutikah sekarang? atau baru menghadapi semester baru? atau... bersiap-siap untuk menghadapi dunia baru? ehem! ^_^, apapun yang kalian kerjakan semua sentiasa dalam rahmat dan lindungan Allah swt semata.

Ana mendoakan, dalam apa jua pekerjaan yang kalian lakukan, semoga kalian sertakan keikhlasan di dalamnya. Iya, tidak mudah untuk ikhlas... Bak kata pak aji dalam filem "Kiamat Sudah Dekat"- "ada satu syarat lagi yang kau harus penuhi, kau harus belajar ILMU IKHLAS" hehehe. Lebih kurang begitulah bunyinya. ana tak hafal sangat dialog. Tapi Filem ni memang banyak memberi pelajaran dan input bagi kita semua dan ana sarankan google dan tonton jika ada waktu lapang.

Bagi sahabat-sahabat yang sedang bercuti, semoga cuti kalian di isi dengan perkara yang bermanfaat. Apa kata kalian pergi jelajah pinggir-pinggir bandar, berdakwah dan sampaikan wasilah Islam di sana. Ana yakin masih ramai yang belum tahu bagaimana hendak berwudu, mandi wajib dan solat dengan betul. Bahkan ada yang tidak tahu batas diantara mahrom, jadi di sinilah letak tugas kita sahabat-sahabat sekalian.

Bagi yang baru memulakan semester perkuliahan *termasuk ana* maka marilah kita berlajar dengan penuh semangar dan keazaman! Cewahh! :D Semoga kejayaan kita menjadi kejayaan buat Islam. Mari sahabat! Kembali kita jalinkan ukhwah yang telah terputus dan rapatkan soff!! Bersiap sedia untuk berjuang di jalan Allah! Allahu Akbar!

Sampai bertemu lagi! Maas Salamah! ;)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan