Isnin, 14 Mei 2012

UOK?

Assalamualaikum!

Alhamdulillah, petang ni saya nak berceloteh sikit. Boleh?

Sekarang saya bekerja dengan sebuah department majalah. Insya Allah kami akan menghasilkan sebuah majalah dakwah yang santai tapi penuh protein dan bergizi.

Al-kisah, dulu department ni dipandang sepi. Ofisnya gelap je. Tak bercahaya. Kemudian datang lah beberapa ahli baru. Merekalah penyeri, merekalah tenaga dan merekalah pembina bagi department ni.

Kami bekerja dengan otak yang berbeza-beza tapi membawa visi yang sama. Duduk, berbincang, bersidang, bergadang (jaga malam) itu biasa. Demi menghasilkan sesuatu yang.... Luar biasa. (senyum)

Mula-mula tak berapa yakin juga untuk bersama dengan department ni sebab saya tak pernah terlibat dunia kartun-mengkartun (ceewah) Tapi selepas diselami, difahami, dan disayangi, akhirnya saya berjaya menjadikan UOK sebahagian dari hidup saya. ;)

Kawan-kawan, kami semua bermula dari bawah. Dari kosong. Bukan dari 99 atau 100. Bertatih perlahan-lahan, kemudian belajar dari nasihat dari orang yang lebih lama makan garam. Bila kita ingin belajar, tidak sombong dan berusaha maka tiada yang mustahil dalam hidup ini.

Hehe, petang ni saja saya nak share perasaan saya dengan sahabat-sahabat semua. Kalau Sultan Muhammad Al-Fateh boleh memimpin 250 ribu orang tentera pasukan perang untuk menawan kota Konstantinopel, mengapa kita tidak mampu melakukannya? Sebelum kita tawan al-Aqsa, kita runtuhkan dulu Thogut jahiliyah wal hendonisme dalam kehidupan kita! Let's change! ^_^ U, OK?

Sahabat-sahabat, kalau free jom like page Majalah UOK? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan