Rabu, 11 Julai 2012

Selamat Berkenalan Dengan Dunia. ^_~

Berapa umur anda? Umur saya mencecah 24 tahun hujung tahun ini. Alhamdulillah, DIA telah memberi saya kesempatan untuk menghirup udara segar milik-Nya.

Bulan demi bulan berlalu... Hari demi hari berganti. Semakin banyak pelajaran yang saya dapatkan dari sekolah kehidupan ini.

Dalam kehidupan, kita diberi pelbagai pilihan. Pilihlah untuk menjadi golongan yang mendapat naungan Allah SWT. 

Setiap hari pasti ada pelajaran baru. Esok, entah apa pula yang akan saya pelajari.

Semakin bertambah usia, semakin saya kenal siapa "dunia". Ya... Ramai manusia tenggelam dan hanyut kerananya namun ada juga yang tidak terlalu mempedulikannya.

Untuk berkenalan dengan dunia kita perlukan masa yang panjang, bukan cuma sehari dua. Ada fase-fase kehidupan yang perlu kita lalu. Ada zaman-zaman yang perlu kita lewati, Ada bermacam ragam manusia yang akan kita temui.

Esok, entah apa pula pelajaran yang akan saya pelajari. Namun, apa yang paling penting adalah. Saya harus bersedia. Ya, bersedia dengan fizikal dan mental.

Kehidupan = Barakah. Ia menjadi impian dan keinginan manusia. Carta diatas adalah panduan untuk mendapat kehidupan yang barakah. 

Adakah sahabat-sahabat sudah bersedia untuk berkenalan dengan "dunia"? Jika sudah maka mari kita kuatkan ikatan, kukuhkan pendirian dan berpegang pada al-Quran dan sunnah. Jika belum, maka mari bersedia dan bersiap dari sekarang kerana sebentar lagi ada pelajaran yang lebih berat akan kita hadapai! Selamat berkenalan! ^_~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan