Sabtu, 25 Februari 2012

Terima Kasih Sahabat-sahabatku ^_^


Blog ini usianya hampir 3 tahun. Saya ingat, saya telah berblogging sejak tahun 2008. Blog pertama saya syaheedahalquds.blogspot.com (telah ditutup permanent). Blog kedua saya debudikakimusafir.blogspot.com dan istanamujahidah.blogspot.com (ditutup sementara).

Blog merupakan medium yang sangat jimat dan mudah digunakan untuk menyampaikan dakwah. Namun ada juga yang menggunakan blog untuk tujuan selain dakwah. Tak apa. Asalkan tidak melanggar syariat :)

Kini blog saya yang betul-betul aktif adalah celotehdaie.blogspot.com, daie2u.blogspot.com (bookshop online) dan sakinahmuhammad.blogspot.com (tentang kerja-kerja sukarelawan).

Kenapa banyak sangat BLOG? 

Boleh handle?

Banyak perkara yang menarik perhatian saya dalam hidup ini. dan saya rasa jika digabungkan semua dalam satu blog ia menjadi suatu yang tidak menarik. Sepertimana wujudnya blog celoteh daie ini, ia wujud atas tujuan untuk berkongsi dengan sahabat-sahabat semua hasil penulisan saya di beberapa buah majalah dan website.

blog sakinahmuhammad.blogspot.com pula wujud kerana saya ingin berkongsi kegiataan sukarelawan yang telah saya jalani selama ini dan blog daie2u pula merupakan salah satu usaha kecil saya dalam bidang usahawan (meskipun ia masih sangat kecil).

Boleh handle?

Saya akui, tak tertangani juga blog banyak-banyak ni. Kadang-kadang sampai 2, 3 bulan tak update. Namun saya tahu, meskipun tidak diupdate tapi suatu hari nanti isi-isi yang ada dalam blog tersebut pasti akan mendatangkan manfaat. Paling tidak untuk diri saya sendiri.

^__^

Printscreen diatas tu adalah pencapaian blog celoteh daie dalam masa seminggu ini. Alhamdulillah ada sedikit peningkatan pengunjung setelah artikel Syria, AKU kesah? disiarkan oleh Iluvislam.com.

Namun yang menarik perhatian saya adalah, artikel yang top untuk minggu ini adalah artikel tentang Air Paip dan Roti 500 Rupiah. :) Kelihatannya ramai sahabat-sahabat dari Indonesia yang view artikel dan blog ini.

Untuk pengetahuan kalian, artikel air paip dan Roti 500 rupiah telah tersiar di Majalah SOLUSI. Insha Allah jika diizinkan allah saya akan postkan artikel panjangnya disini.

Dah dapatkan Majalah FARDU AIN? Join komuniti kami disini

1 ulasan:

  1. Bingung mau ngapain? mendingan main games online bareng aku?
    cuman DP 20rbu aja kamu bisa dapatkan puluhan juta rupiah lohh?
    kamu bisa dapatkan promo promo yang lagi Hitzz
    yuu buruan segera daftarkan diri kamu
    Hanya di dewalotto
    Link alternatif : dewalotto.club

    BalasPadam