Ahad, 16 Oktober 2011

Movie 3GP dan Moral Kita

Sedih, tak tergambar di minda saya tentang ideologi pembuat movie ini. Glamour, harta, kedudukan atau pangkat?

Okeylah, mungkin mereka (para pembuat dan pelakon filem ini) cuba untuk menyampaikan message positif melalui cara yang boleh diterima orang ramai. Tapi jujur saja, saya sebagai penonton (saya hanya menonton trailer 1 kali) tak dapat membaca dan melihat sedikitpun nilai positif dari filem ini.

Yang nampak dimata saya adalah, bagaimana kehidupan malam muda-mudi zaman sekarang, tayangan secara tidak bermoral aksi-aksi yang sepatutnya hanya didalam kamar dan dilakukan oleh pasangan suami isteri, aksi seram, cara membunuh dan lain-lain.

Aduh...

Dimana moralnya?

Kalau alasannya nak menunjukkan realiti sebenar kehidupan bangsa kita, saya rasa tak perlu... Sebab tanpa  ada filem ini pun, kerosakan dan kehancuran moral dah didepan mata! Apatah lagi bila ada tayangan seperti ini!

Entahlah...

Tak tau nak salahkan siapa.

Saya hanya ingin mengajak para muda-mudi, pencinta AGAMA dan BANGSA supaya gunakan akal dan fikiran yang waras dan cerdas dalam segala suatu yang kita lakukan.

Wassalam!

p/s: Ini pendapat peribadi penulis. U can accept it or ignore it.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan